Thursday, September 17, 2009

dapur tak berasap

emmm asalamualaikum dan selamat pagi semua.....
First of all thanks to JASA coz sudi follow blog ni. nanti saya follow blog en JASA.

terasa agak penat hari ni walhal baru masuk keje... kepala berserabut ni.. kawan husband nak berbuka kat rumah... memikirkan menu yg hendak dimasak...........

aduhai....barang2 dapur semuanya dah habis......... nak masak mcm mana ni??? pada aku yang paling senang tom yam je... tapi semua barang dah tak der... nak g beli time bile... dah malas nak sepahkan dapur..... rumah pun skang ni mcm tongkang pecah.........

mana nak kemas rumah nak masak.... aduhai......
balik samapi rumah dah pkul 5.30 nak potong itu ini tak sempat beb dgn keadaan umah aku skang ni.......

Baju & barang2 nak bawa balik kg tak packing lagi...esok petang dah nak balik...huhuhu jiwa kacau......

Ajak berbuka kat luar tak mau.... last2 ku beli makanan dah siap je... tak merasa la air tangan aku ni...... sori ye kwan2 husband aku yang seramai 6 orang tu........

Tapi memikirkan pinggan yang tak cukup serabai lagi.... last2 bagi pinggan kertas je kang ni.. Macam ni la hidup wanita yang bekerja yang dapur 1/2 bulan berasap dan 1/2 bulan tak berasap. ...

malam tadi pergi baazar taman cempaka.. perghh ramai gila orang. nasib baik anak aku dipakaikan baju nipis2 je... kalo tak mau berpeluh... dapat la tudung 2 helai baju anak and kopiah hubby aku. balik kul 12.00 sampai rumah....... tu yang lepak sampai skang....

kepada yang baru nak bershoping tu selamat bershoping... opps teringat janji hubby nak g al ikhsan nak beli sandal nike.

2 comments:

oja said...

tayah kaco2 jiwa memikirkan ape nk masak...meh order ngan kawe rempah opor, rendang n sos serbguna (leh wat masak merah, paprik). dh complete segala mak nenek dlmnya tinggal lagi taruk dging/ayam n santan je...tp kalau nak kene blk kg aaa amik ...muahahahahhah...jgn mare ek saje nyakat di pagi yg x bape nk hening ni...aku ngantuk sebenonya...dh seminggu x cukup tido dok mjahit manik...uwaaaaaaaaaa...ngantuknyaaaaaaaaa...hmmm pjg lak aku membebel

OnieMia said...

wah bagus idea tu....
dah memang selalu masak paprik seminggu sekali....

tak cukup tido!!!! jgn sampai terkeluo bijik mata dah la yek... kang tak tau beza manik ngan mata.... huahahah lawaknya....

Related Posts with Thumbnails

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin