Monday, September 14, 2009

Dapat kad raya




eem 2 days ago.. tak tau pun dapat kad raya coz balik umah mak mertua tak sempat nak layari internet.... . terima kasih kepada uncle dot bagi kad raya.......kepada pakcik dot jgn sedey x dapat bonus... mana tau tahun depan dapat 2x ganda...

Alhamdulillah dapat bonus 500/2 dari gov. ok la tu daripada tak der... sapa mau bagi... at least ade gak la sumber2 yang boleh membantu selepas raya... tapi masalahnya skang duit tu tak masuk lagi.... bila agaknya mau masuk...???? takkan sehari sebelum raya??? tungguuuuu dan sabar saja la...............

emmm sebut pasal umah mertua tahun ni balik muor petang baru balik pahang..... tapi semalam penat betul ... kena buat kuih raya (kuih tat) & masak2 ( 5 jenis masakan) nak bagi umah sedara mara..... orang jawa call "mengunjung". biasanya masak dalam tempoh 1 minggu - hari raya... dalam tempoh tu meka tukar2 makanan... that why org jawa call "mengunjung".

lain plak dengan adat kampungku.....
biasanya pagi raya pergi ke masjid setiap wakil rumah akan bawa makanan dan makan ramai2 kat masjid.... ok gak masa tu ramai2 berkumpul kat masjid maaf-maafan selepas sembahyang raya dapat makan....macam2 ada........ kalo tak sempat datang umah dah maaf-maafan kat masjid kan.....



ni pula dari kad raya dari blog eazy. Tq to eazy

3 comments:

Ir. hydir said...

seronoknya dapat kad raya walaupon kad raya digital je ..

itu tanda ingatan dari kawan2 :)


hydir
http://www.kbsoccernet.com

dotblogspotdotkom said...

huhuhuh.... gelak jangan tak gelak... hasbis 1 kg felak kan pakcik nih...memang tak menahan...

TQ ambik kad raya yg tak seberapa tu

khaLifah feDi said...

sila amik kad raye onie......

selamat hari raye..!!!

Related Posts with Thumbnails

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin