Monday, August 10, 2009

dah lama menyepi




dah lama aku menyepi kan.




sebenarnya banyak keje kat opis..




uruskan blog jabatan.




kat umah pun mls nak open laptop... penat .......




just tgk email dan bukak web spa nak tgk hubby aku dapat goverment @ tak




tapi hasilnya kecewa.....




tiap kali ader iklan keje gov aku le yg tolong isikan...




but until now tak der panggil interview.........




kadang2 aku rasakan bahawa tgn aku ni tak bawa tuah kot......


ntah la




last year hubby aku dapat interview kastam guna SPM jer tapi maslahnye aku ni pun bengap gak.......tak baca detail sebelum isi online tu.....




alkisahnya,




dah siap beli tracksuit n kemeja nak interview...... ye la keje kat kilang just pakai t-shirt n jean jer.. senang kan aku tak yah susah2 gosok baju heheh...




balik pada citer tadi;




aku dah siap tolong gosokkan baju kemeja n sluar slack dia, dan dengan smart dia g interview tapi naik moto jer la...pasal kete aku yang bawa g keje....




sampai sana pegawai kastam tu suh tuko sluar track pasal nak buat ujian fizikal.. bengang gila la dia... apasal tak ckp awal2 habis la baju nanti kedut2...




pastu dah siap salin pegwai tu tgk hubby aku, terus suh hubby aku balik....... pasal..............


hubby aku pakai "spek' mata. sebelum tu dia ckp;




"body dah cantik tinggi dan berat dah sesuai tapi mata fail pasal rabun"




salah seorang pegawai dia tolong back up tapi bos dia tetap dengan pendiriannya.




dia berterima kasih pada pegawai yang cuba back up dia. padahal tak kenal pun. memang tak der kabel pun kat kastam tu.




hubby pun tak berharap sgt jawatan tu, dia pun balik,


segala nota pasal kastam dan nama pengarah yang aku sediakan siap printkan tu dia bagi kat budak sebelah dia yang tak tau aper2 pasal keje kastam. budak tu terkejut "ooo ader nota ehh???"




tak tau la budak tu past ke idak.......




then balik hubby bising terus call...


lain kali isi borang tu baca dulu.....


then dia terus bersiap2 g keje course syif ptg. masuk kul 3.




what ever la... kalo ader rezeki sangkut....


kalo tak der nak wat macam mana....






sampai skang takder satu pun jawatan gov. yang sangkut padanya.....


pernah tanya pada SPA knapa susah sgt nak masuk gov.


dia ckp nak pointer 3.00 ke atas...


my hubby pun 3.00 ke atas


susah gak nak dapat...




kwn2 dia pun ramai guna spm nak masuk gov. kalo nak harap diploma... berkurun la jawabnya...




kwn2 aku nasihatkan jgn give up.. masih ader peluang coz skang ni umur 28 tahun....


ye la tunggu je la.,






dulu aku pernah kecewa dgn hidup......


pernah give up ....




masa hati meruntun kecewa aku berdoa dan bernazar" Ya Allah ko berikanlah aku kerja yang menjamin masa depanku dan aku bernazar jika dapat kerja yang baik aku akan puasa seminggu berturut2."




Alhamdulillah aku dapat berita yang mengembirakan pada tahun 2003. dapat la keje gov. Jabatan aper ? itu rahsia.














1 comment:

Anonymous said...

emm rezki masing2 onie..mcm kf nie emm..lagi teruk..!!! but syukur dgn yg ade..hee~

Related Posts with Thumbnails

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin